BENİM HAKKIMDA :)

Posted on Updated on

Hayatımın temelleri, Ankara’nın meşhur Suluhan pasajına gittiğim 95’li senelerde  atılmıştı aslında, bunu bir tek, ben biliyordum.O gün hissettiğim heyecan ve sevinci başka hiç bir iş de alamadım.Ne üniversiteyi kazandığım zaman,ne  mezun olduğum zaman,ne de  tekrar üniversiteyi kazandığım ve mezun olduğum zaman.Başkent üniversitesi Sağlık Kurumları işletmeciliği ve Anadolu Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri ilişkileri bölümlerini bitirdim.

Evet Suluhan pasajında, hayatımın temelinde ne olduğunu ve ilerde ne yapmak istediğimi çok iyi anlamıştım. Her ne kadar eğitim yönünde  bu  alanda  ilerlemesem de, hep içimde o heyecan  kalmıştı. Aradan seneler geçmiş olmasına rağmen, o günü çok iyi hatırlıyorum.Pasajdan içeri girer girmez  bir renk cümbüşü karşılar sizi her yer alabildiğine boncuk, çeşit çeşit renk renk…Milyonlarca görüntü geçer kafanızdan, işte bende, o gün evde ataçları eğip bükerek, bibloların boncuklarını sökerek, yapmış olduğum kendi çapımdaki tasarımların, asıl kaynağını bulmuştum.Burası tam benlik bir yerdi.Kendimi kaybedip anneme bir sürü boncuklar aldırdığımı hatırlıyorum ve annemin sorusunu, kızım bunları ne yapacaksın?Bunların yapılışını bilmiyorsun ki! Evet yapılışlarını bilmiyordum ama, öğrenebilirdim bir bakışta, ayrıca birebir aynısı yapmak şart mıydı ?Belki daha güzellerini yapardım.O zamanlar boncuktan çiçek yapma modası vardı.Salkımlar,nazar ağaçları,aşk merdiveni,güller gibi çiçekler vardı , hepsinin malzemesini aldık.Ben sabırsızca eve gitmek istiyordum.Onları eğip büküp şekillendirmek istiyordum.Annem hevesimi kırmadı ve aldı.Benden mutlusu yoktu.İşte o gün, yaşadığım o heyecanı, başka uğraştığım hiçbir iş de alamadım.Ellerinizle bir nesne üretmenin,bir eşya tasarlamanın,kolye veya bir aksesuar yapmamın keyfi bambaşka bir şey.Kendinizden bir şey katmak,ruhunuzu yansıtmak…

O zamandan beri hiç bırakmadı o heyecan peşimi,sonra bir gün tamam dedim.Masal gibi rengarenk bu dünyayı, hayatımın içinde yaşamalıyım illa yaşlanınca mı insan istediği işle uğraşır?Emekli olup bir kenara çekildiğinde mi, zevkli uğraşılarla ilgilenir?Ben enerjimi bitirmeden, heyecanımı soğutmadan, başlayacağım dedim.Atölyemde hayallerimi işleyeceğim,çalışacağım, hep daha iyisi için, daha iyisini yapmak için,gençken masalar yazmak için…

 Takılarımın daha da farklı olması için çeşitli hocalardan cam boncuk dersleri aldım,takılarımın cam boncuk olanlarını kendim yapıyorum.Şimdi gümüş işlemeciliği dersleri alarak desenlerimi çizip ,gümüş ya da pirinç plakalarla onları işliyorum.Takılarımı sadece bir adet üretiyorum.Sınırsız hayal dünyasında aynı üründen, onlarca yapmanın bir anlamı yok değil mi?🙂

Bir Cevap Yazın

